poniedziałek, 23 lutego 2015

Moja Czarnogóra. Część 3.

Czarnogóra zdobywa serca  pięknymi krajobrazami. Widoki są tu niezapomniane, aż trudno wyrazić ich wyjątkowość. Zapiera dech...Bajka...Sen na jawie.....

My staramy się spędzać wakacje z dala od dzikich tłumów, by móc kontemplować piękno natury i cieszyć się sobą:) Cenimy sobie takie miejsca, gdzie nie musimy walczyć na plaży o dwa metry ziemi...a czego, jak czego nie lubię to piasku, który ląduje na mojej twarzy spod stóp przechodzących plażowiczów.

Naszym pierwszym przystankiem na czarnogórskiej ziemi była mała wioska Buljarica, położona niedaleko Budvy...wystarczająco blisko, by wyskoczyć po południu na zwiedzanie starego miasta i wystarczająco daleko od zgiełku miasta, natarczywych dźwięków dyskotek.  Na miejscu było to, czego potrzebowaliśmy...słońce, dwukilometrowa plaża zamknięta w objęciach zielonych wzgórz , straganiki ze świeżymi owocami i warzywami, kilka knajpek.

Jezioro Szkoderskie, naturalny rezerwat ptactwa także zdobył nasze serca. Podróż  rozpoczęliśmy w malowniczej wiosce rybackiej Vranjina, skąd wypłynęliśmy na wody jeziora........

Takie skupiska  lilii wodnej od razu przypominają mi  kadry filmu Noce i dnie....to  pierwsze wrażenie. kolejne było mniej miłe.... wyobraziłam sobie, że za chwilę ta bujna wodna roślinność nas zatrzyma i uwięzi na zawsze i porośniemy pędami lilii stanowiąc nową, naturalną atrakcję tego akwenu. Na szczęście tak się nie stało. Choć ptaszyska krążące nad nami o tym marzyły. Nastrój grozy iście z Króla olch...brrrrr

Kolejnym  naszym celem było zakole rzeki Crnojevica niedaleko wioski Rijeka Crnojevica. Aby tam dojechać, musieliśmy pokonać karkołomną drogę, niekończącą się serpentynę (nie przesadzam wcale). Droga była wąska, a widoczność znikoma. Trzeba było trzymać rękę na klaksonie i w ten sposób sygnalizować kierowcom z naprzeciwka UWAGA, JADĘ!!!!!!!!aaa!! Ale warto było. Widok był wspaniały!

Sama wioska była dla nas zaskoczeniem. Po jednej stronie drogi przy rzece był rząd knajpeczek, gdzie można było usiąść, coś zjeść i  podziwiać widoki; piękny, stary kamienny most w tle, łódeczki...a po drugiej stronie drogi stały smutne, brzydkie domy, często  bez szyb..bez żywego ducha....opustoszałe sklepy, straszące turystów.....nad jedną z witryn widniał szyld cyrylicą pisany CYBEHIP,  ale zamiast pamiątek, widokówek, magnesów na lodówkę, były tylko jakieś kamienie, połamane krzesła, śmieci..przykry widok.....zastanawialiśmy się co to za dziwne miejsce.....okazało się, że  kiedyś przebiegał tędy ważny trakt handlowy i wioska tętniła życiem....potem zbudowano nową drogę, co zabiło wioskę....pozostały tylko knajpki dla turystów.

A na koniec wisienka na torcie:) oryginalne konstrukcje rybackie niedaleko Ulcinj.

Ps.1 Poza zwiedzaniem cudownych zakątków Czarnogóry, wypoczywaniem na plaży koniecznie należy zjeść grilowane kalmary z grilowaną cukinią i bakłażanem, czyli lignje na żaru. MNIAM!!!!
Ps.2 Czarnogóra zdobywa serca pięknymi widokami, a łamie je wszędobylskimi śmieciami, które są wyrzucane gdzie popadnie! Ludzie, tak nie można!!!!!!!

1. Wow!Pięknie tam!Nietypowe wakacje , biorąc pod uwagę ,że wszyscy wybierajia przeważnie Chorwację :)Na pewno niezapomniane przeżycie :)

1. Chorwację też zwiedzaliśmy...choć jeszcze dużo zostało do zobaczenia. Na pewno więcej urokliwych, klimatycznych miasteczek jest w Chorwacji i ich mi trochę brakowało w Czarnogórze. A tu podaję linki do wpisów o Chorwacji: http://designania.blogspot.com/2013/07/jedno-z-najpiekniejszych-miejsc-w.html

2. My niestety nie wybieramy się w tak dalekie podróże :( Dwa psiaki zobowiązują i co najwyżej jeździmy gdzieś autem na parę dni i to tylko w miejsca, gdzie czworonogi to nie problem :)

3. W Polsce też jest wiele wspaniałych miejsc:) W tym roku planujemy pozwiedzać naszą ojczyznę, bo wstyd przyznać, ale mamy braki w tym zakresie. Ale zanim przyjdzie pora na wakacje, powspominam jeszcze trochę Czarnogórę, Chorwację i inne kraje z ich pięknymi zakątkami. Pozdrawiam serdecznie:)

4. Wow cudownie, już wiem gdzie pojadę w tym roku na wakacje :)
    Pozdrawiam Magda

5. wow!!! cudnie! Czarnogóra na naszej liście;-)

1. tyle jest tych pięknych miejsc na świecie. Muszę kiedyś usiąść i przemyśleć co MUSZĘ KONIECZNIE zobaczyć na własne oczy, bo na wszystkie piękne miejsca nie wystarczy mi czasu i pieniędzy.