czwartek, 20 stycznia 2011

Pamiętajmy o święcie naszych dziadków

Jesteś babciu najpiękniejsza
piękne masz zmarszczki
platynowe włosy
oddałaś dla nas dwie komory serca
sama z przedsionkiem
radujesz złotą jesień
 T. Stycuła

                                         na zdjęciu moja babcia Helena i dziadek Ferdynand

Dziadek
Był dobry. Kochał kanarki, dzieci i długie msze. Jadał ślazowe
cukierki. Wszyscy mówili: dziadek ma złote serce. Aż raz to
serce zaszło mgłą. 
Z. Herbert 

Moja babcia z chustką na głowie.....piekła najlepszy na świecie chleb.....już tego nie robi, bo już nie ma tyle siły....a trzeba mieć krzepę w rękach, by wyrobić dobre ciasto.....Moja babcia robiła równie dobre domowe masło.....wyobraźcie sobie równanie ; ciepły chleb + świeże masło = rozkosz dla podniebienia...... 
Moja babcia spędza zimowe wieczory, tworząc na drutach czapki, szaliki i długie swetry..... wyciagnięte swetry babci były bardzo modne w pewnych kręgach licealnych  :)
Mój dziadek z uśmiechem na twarzy...Mo dziadek, który kocha konie...Mojego dziadka już nie ma z nami......tam gdzie był mój dziadek, można było liczyć na dobrą zabawę, cukierki i przejażdżkę wozem:)

Ps. Podobno we Włoszech Dzień Babci i Dziadka obchodzi się łącznie ze świętem aniołów stróży.........chyba nie jest to przypadek, bo dziadkowie bywają niezastąpionymi aniołami dla swoich wnuków:)

2 komentarze:

  1. widze Twoje podobienstwo do babci- przynajmniej na fotografii:)Piekny wpis:) Pozdrawiam buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba mamy podobny uśmiech:)..i nos:)

    OdpowiedzUsuń